Etica afacerilor este esenţială
pentru succesul pe termen lung al activităţii. Acest adevăr este probat atât
din perspectivă macroeconomică, cât şi din cea microeconomică. La nivel
macroeconomic, etica afectează întregul sistem economic; comportamentul imoral
poate distorsiona piaţa, ducând la o alocare ineficientă a resurselor.
Din perspectiva microeconomică, etica este adesea
asociată cu încrederea. Etica este necesară, dar nu suficientă, pentru a
câştiga încrederea furnizorilor, clienţilor, comunităţii, angajaţilor. Întreaga
literatură economică apreciază faptul că încrederea
este deosebit de importantă în relaţiile de afaceri.
Încrederea înseamnă de fapt micşorarea riscului asumat. Încrederea,
bazată pe experienţa bunelor relaţii cu alţi oameni, firme, grupuri etc., va
asigura protejarea drepturilor şi intereselor, deci riscul va fi mai mic.
Încrederea şi bunele relaţii ale firmei se referă la:
1. încrederea
în relaţiile cu furnizorii - furnizorii sunt
parteneri de afaceri foarte importanţi, direct afectaţi de deciziile
organizaţiei, de comportamentul acesteia. Mai ales dacă este vorba de relaţii
pe termen lung, încrederea între doi parteneri este foarte importantă. Ea se
câştigă prin respectarea obligaţiilor de către fiecare parte şi prin
minimizarea surprizelor de orice fel. Încrederea determină o mai mare
eficienţă, în timp, a schimbului. Iar relaţiile de schimb bazate pe încredere
se dezvoltă atunci când fiecare partener îl tratează pe celălalt aşa cum ar
vrea el să fie tratat.
2. încrederea
în relaţiile cu consumatorii - un vânzător
câştigă încrederea clientului său atunci când este onest, competent, orientat
către nevoile clientului şi plăcut. Clienţii aşteaptă de la vânzător
produsele/serviciile de calitatea promisă, precum şi informaţii reale,
pertinente.
3. încrederea
în relaţiile cu angajaţii - încrederea
trebuie acordată atât şefilor, cât şi subordonaţilor. Un climat de încredere
duce la o mai bună comunicare, la o fidelitate mai mare a angajaţilor, la
confidenţă, la reducerea conflictelor de muncă sau a conflictelor dintre
grupurile de muncă etc. Un studiu realizat la General Motors a identificat
cinci factori corelaţi cu încrederea în relaţiile cu angajaţii:
Ø percepţia unei comunicări deschise şi oneste, în sus şi
în jos pe scară ierarhică;
Ø tratamentul corect pentru fiecare grup de muncă;
Ø împărţirea obiectivelor şi a valorilor între muncitori şi
supraveghetori;
Ø autonomia, ca un semn al încrederii în angajat;
Ø feedback din partea managementului privind performanţele
şi responsabilităţile salariaţilor;
Ø
încrederea este în
relaţie directă cu unele tehnici moderne de management şi anume: creşterea
responsabilităţii, managementul participativ, managementul prin obiective, cercurile
de calitate etc.
Etica în afaceri se referă de fapt la acel echilibru care
ar trebui găsit între performanţele economice şi cele sociale ale firmei.
Pentru înţelegerea clară a rolului eticii în afaceri este deosebit de
importantă atitudinea conducerii superioare a firmei din care să reiasă
respectarea eticii atât prin acţiunile proprii ale managerilor cât şi din
politicile abordate în firmă, din deciziile luate, din sarcinile transmise, din
politicile salariale adoptate, din modul de aplicare a sancţiunilor
disciplinare, etc.
Borgata Hotel Casino & Spa - MapYRO
RăspundețiȘtergereFind 고양 출장안마 Borgata Hotel Casino & Spa location, including elevation maps, photos, reviews and more. 서귀포 출장안마 Rating: 계룡 출장샵 4.2 여수 출장안마 · 21 votes 안성 출장안마